Het verhaal van Niek Hamers

werkzaam op onze afdeling Corporate Finance


Hoi, mijn naam is Niek Hamers en sinds 2019 ben ik in dienst bij KRC Van Elderen op de afdeling Corporate Finance.

Wij bedienen zowel klanten van kantoor als klanten van buitenaf. Wat wij doen is erg wisselend en varieert van het waarderen van bedrijven tot het begeleiden van het gehele aan- en verkooptraject. Deze trajecten zijn erg intensief en er is nauw contact met de klant. Er komt bij een verkooptraject vaak veel meer kijken dan op voorhand door een klant wordt ingeschat.

We beginnen een traject met een kennismaking met de klant en het bedrijf. Wat zijn de wensen? Zijn er al potentiële kopers in beeld? Het klinkt cliché, maar ik moet toegeven dat het voor mij ook zo voelt: ieder bedrijf is anders en dat maakt dit werk zo leuk.

Niek vertelt enthousiast over zijn werk:

"Ieder bedrijf is anders en dat maakt dit werk zo leuk"

Dan begint in mijn ogen het leukste onderdeel van de verkoop: de onderhandeling. We proberen een zo mooi mogelijk resultaat voor onze klant te behalen, waarbij we vanaf het begin af aan realistisch blijven. De onderhandelingen kunnen snel rond zijn maar hier kunnen ook enkele besprekingen voor nodig zijn. Het zoeken naar de juiste argumenten om het gewenste uitkomst te behalen, daagt mij uit om scherp te zijn. Dat maakt het onderhandelen leuk.

Zodra er overeenstemming is bereikt over de prijs en de voorwaarden, wordt een Letter of Intent (LOI) opgesteld waarin de intenties worden vastgelegd. Dan volgt er een boekenonderzoek waarbij wij intensief contact hebben met de kopende partij om de gevraagde informatie te beoordelen en aan te leveren. Zo leer je het bedrijf ook nóg beter kennen. Tot slot moeten de afspraken op papier gezet worden. Daarbij krijgen wij hulp van onze juriste Margreet, die zorgt voor de overeenkomsten. Wij verzorgen natuurlijk de input en spreken met haar de overeenkomsten door. Als de overeenkomsten akkoord zijn voor beide partijen, worden deze bij de notaris ondertekend en is de deal afgerond.

Trajecten lopen door elkaar heen dus er wordt wekelijks veel geschakeld tussen trajecten. We hebben ten minste één keer per week een werkoverleg met het team om elkaar op de hoogte te houden van ontwikkelingen, maar daarnaast spreken we elkaar ook dagelijks. Op de afdeling Corporate Finance is geen dag hetzelfde en dat maakt het werk leuk. Een verkooptraject kan zomaar 6 maanden of langer duren. Je bouwt in die periode een band op met de klant en de dankbaarheid die je ervoor terug krijgt maakt het werk waardevol.

Ben je naar aanleiding van mijn verhaal geïntresseerd geraakt? Bekijk dan onze vacatures voor de mogelijkheden.

Bekijk onze vacatures